D&R Denen Sitenin Kepazeliği

D&R ve kepazelikYıllardır İnternet’ten kitap alıyorum. Genellikle Kitapyurdu‘nu tercih ederim, İdefix‘ten alışveriş etmişliğim de var. Fakat geçen gün D&R’ın sitesinde gördüğüm “25 TL’nin üzerindeki alışverişlerde kargo ücretsiz” kampanyasını görünce hadi dedim, bir de D&R’ı deneyelim. Bunda, D&R’ın büyük bir marka oluşunun verdiği güvenirlik de etkili elbette.

Oysaki Kitapyurdu‘ndan gayet memnundum. Bugüne kadar en ufak bir sorunla karşılaşmamış, hiç pişman olmamıştım. Tek kusurları, sitelerinin tasarımının çok kötü olması. 90’lı yıllardaki çıfıt çarşısı tasarımlara benziyor zira…

6 Ocak 2013 tarihinde D&R’dan altı kitap, bir de telefon kılıfı siparişi verdim ve beklemeye başladım.  Günler sonra (12 Ocak) siparişler geldi ki ne göreyim!  Kitaplardan beşini göndermişler, bir kitap ve telefon kılıfı yok. Sitelerindeki Sipariş Takibi sayfasına baktım, “tedarik sürecinde” yazıyor. Bir iki gün daha bekledim, ne var ki tık yok. E-posta atıp haber verdiklerini, özür dilediklerini sandınız değil mi? Ne gezer… Ne ses var ne seda… 

Site üzerinden mesaj gönderip söz konusu iki ürünün akıbetini sordum, oralı olmadılar. Ertesi gün ve daha ertesi gün tekrar yazdım, yine yanıt yok. Facebook’taki sayfalarına girip baktığımda, mesele anlaşıldı: Benim durumumda olan yüzlerce kişi var… Yetinmeyip Ekşi Sözlük’e girdim, orada da durum farklı değil. Şikayetvar.com desen aynı…

Derken bugün (17 Ocak) e-posta gönderip ücretin üç gün içinde iade edileceğini söylemişler. Fakat garip olan şu ki gelmeyen iki üründen sadece birinden söz etmişler e-postada. Peki diğer ürün? Ondan bahis yok.

İş süreçlerini takip etmiyorlar, müşteri ilişkileri yönetimi tam bir facia örneği. Mesajlara cevap vermekten bile acizler.  Ellerinde bulunmayan ürünlerin bedelini kredi kartımdan ANINDA tahsil edip, tedarik edemedikleri ürünün bedelini 3 gün içinde iade etmeleri ise en hafif tabirle ticari ahlaksızlıktır.

Tecrübemi paylaştım ki D&R’dan kitap filan satın almak isteyenler uyanık olup bir kere daha düşünsünler…

Bu arada, merak edenler için, al(ama)dıklarımı aşağıya listeledim. (Ürünleri görmek için tıklayabilirsiniz, bağlantıları D&R’dan değil Kitapyurdu’ndan verdim.)

Beyefendiler, Konstantiniyye adlı kitabı ve telefon kılıfını tedarik edemediler.

Ek: Bugün öğrendim ki ücreti iade edeceklerini söyledikleri e-postada söz etmedikleri ürünü kargoya vermişler. Yaptıkları iş paçavradan farksız.

Reklamlar

5 thoughts on “D&R Denen Sitenin Kepazeliği

  1. Kredi kartı var diye D&R’dan sipariş hiç yapmadım. Bu olayı okuyunca şaşırdım. Hep Kitapyurdu’ndan sipariş veriyorum. Kitapyurdu hep iyi bir site. Daha güvenli. Orası tavsiye ederim. Demek ki markalara güvenmekte iki defa düşünmeliymişiz.

    • Ayrıca belirteyim,Kitapyurdu, müşterilerin sorusunu anında cevaplıyor. Bir gün sonra, sorduğum sorunun cevabı gelmişti. Çok iyi bir hizmet veriyor. Helal olsun valla. Denildiği gibi, sadece sitenin tasarımı kötü, ama hizmetleri muhteşem…

      • Yorumlarınız için teşekkür ederim. Ben de Kitapyurdu’nu tercih ediyorum. Hizmetlerinden memnunum. Dediğiniz gibi tek kötü tarafı site tasarımının çok kötü olması. 90’lardan kalma tasarım artık sürdürülebilir değil. Ama inatla değiştirmiyorlar.

        • Rica ederim. Geçenlerde de site tasarımı ile ilgili bir öneri göndermiştim. “Renkler daha canlı olsun, boş olan yerler reklamlarla kapatılsın.” diye. Editöre iletilmiş ama ne kadar doğrudur bilemem. Tasarım güzel olsa dört dörtlük bir site. İnşallah dikkate alınır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s